Zázrak menom banán

Banány

Nabanánujte SA!


Profesor na hodine fyziológie hovoril so študentmi o banánoch. Použil slovné spojenie “nabanánovať sa”, ktoré vychádza z účinkov banánov na mozog. Čítaj:

 

Nikdy nedávaj banán do chladničky !!!


Keď si prečítaš článok, už sa nikdy nebudeš pozerať na banán rovnakými očami.
Banán obsahuje tri prírodné cukry – cukrózu, fruktózu a glukózu kombinovanú s vlákninou. Banán dáva okamžitú podpornú dávku energie.

Banán ako zdroj energie

Výskum potvrdil, že už aj dva banány poskytujú dostačujúci dávku energie potrebnej na vydanie 90-minútového cvičenia. Niet divu, že banán je ovocie číslo jedna u všetkých svetových atlétov. Keď budete najbližšie sledovať maratón, tenis alebo iný šport, všimnite si, ktoré ovocie si dajú športovci na doplnenie energie – bude to banán.
Banán dokáže tiež pomôcť prekonať podstatné množstvo chorôb a neželaných stavov, tvoriac tak prvok ktorý by mal byť pridaný do našej stravy.

Banán a stres

Banán sa osvedčil pri mnohých situáciách

Depresia: Podľa prieskumov medzi ľuďmi trpiacimi depresiou, veľká časť z nich sa cíti výrazne lepšie po požití banánu. To je preto, že banán obsahuje tryptophan, druh proteínu, ktorý telo premení na serotonín, a ten uvoľňuje relaxačný prvok a zlepšuje náladu a celkovo nás robí šťastnejšími.

Pred menštruačné syndrómy: Zabudnite na tabletky – nabanánujte sa. Vitamín B6, ktorý sa v banáne nachádza, vám zreguluje hladinu glukózy v krvi, čo kladne účinkuje na vašu náladu…

Anémia: Vysoký obsah železa v banánoch dokáže stimulovať hemoglobín v krvi a pomáha v prípade anémie.

Krvný tlak: Toto jedinečné tropické ovocie má extrémne vysoký obsah potasia a pritom nízky obsah soli, a to robí banán perfektným nástrojom v boji proti vysokému krvnému tlaku. Navyše, US Food and Drug Administration práve povolila banánovému priemyslu, aby mohol oficiálne vyhlasovať schopnosti tohto ovocia na zníženie rizík vysokého krvného tlaku a infarktu.

Banán

Mozgová sila: 200 študentov na škole dostávalo jeden rok v čase skúšok banánovú potravu: na raňajky, desiatu a obed, ako prostriedok na zvýšenie výkonnosti ich mozgu. Výskum dokázal, že toto ovocie dokáže pomáhať a robiť študentov oveľa sústredenejšími.

Trávenie: Vysoký obsah vlákniny v banánoch pomáha upraviť činnosť tráviaceho traktu do normálu a pomáha prekonať problémy bez použitia laxatív.

„Opica“: Jeden z najrýchlejšie zaberajúcich spôsobov odstránenia poopicových stavov je urobiť si banánovo mliečny šejk osladený medom. Banán utíši žalúdok a s pomocou medu vybuduje naspäť zničené hladiny cukru v tele, zatiaľ čo mlieko utíši a znovu zavodní váš systém.

Pálenie na srdci: Banány majú účinok ako prírodný antacíd v tele, takže ak máte problémy s pálením na srdci, zjedzte banán na úľavu.

Ranné bolesti: pár kúskov banánu medzi jedlami pomáha udržať hladinu cukru v rovnováhe a odstraňuje ranné bolesti.

Komárie bodnutie: Predtým než siahnete pre krém na ošetrenie bolestivého vpichu po komároch, skúste potrieť bolestivé miesto vnútrom z banánovej šupky. Veľké množstvo ľudí zistilo, že banán je neuveriteľne účinný v znížení pálenia a podráždenosti pokožky.

Nervy: Banány majú vysoký obsah B vitamínov, ktoré tíši nervový systém.

Nadváha: Práca pod tlakom? Štúdia psychológie dokázala, že práca pod tlakom často vedie k prepchávaniu sa upokojujúcimi doplnkami ako je čokoláda alebo čipsy. Pri prieskume hospitalizovaných pacientov vedci zistili, že najobéznejšie boli skupiny osôb, pracujúce v práci pod vysokým tlakom. Podľa záverečnej správy, aby sme dokázali vylúčiť požívanie jedla vzniknuté stresom, potrebujeme kontrolovať našu hladinu cukru v tele. Kus banánu s vysokým podielom uhľohydrátov požitý každé dve hodiny, vám pomôže udržať túto hladinu.

Žalúdočné vredy: Banán je používaný ako diétne jedlo pri zažívacích problémoch pre svoju hladkú textúru a jemnosť. Je to jediné ovocie, ktoré môže byť používané bez bolestí i v chronických prípadoch. Banán dokáže neutralizovať nadmernú kyselinu a znižuje podráždenie tým, že jemne obalí steny žalúdka.

Kontrola teploty: banán je uznávaný ako chladiace ovocie, ktoré dokáže znížiť obe, ako telesnú tak i emocionálnu teplotu, nastávajúcich mamičiek. Napríklad v Thajsku tehotné ženy jedia banány, aby zabezpečili, že ich dieťa sa narodí s normálnou teplotou.


Problém so sezónnou citlivosťou (SAD): Banány dokážu pomôcť ľuďom trpiacim na SAD, pretože obsahujú prírodný tryptophan, ktorý zlepšuje náladu.

Fajčenie a používanie tabaku: Banány dokážu pomôcť ľuďom, ktorí sa pokúšajú prestať fajčiť. Vitamíny B6, B12 obsiahnuté v banánoch – i potasium a magnézium – pomáhajú telu dostať sa z nikotýnového absťáku.

Stres: V banáne životne dôležitý minerál, pomáhajúci normalizovať srdcový rytmus, pomáha dodávať kyslík do mozgu a reguluje našu telesnú hladinu vody. Keď sme v strese, náš metabolický pomer sa zvyšuje, a tak znižuje našu hladinu potasia. To môže byť vyvážené naspäť s pomocou vysoko potasiového “nabanánenia”.

Infarkt: Podľa výsledkov zverejnených v TV, jedine banány ako súčasť pravidelnej stravy môžu znížiť riziko infarktu až o 40%!

Bradavice: Táto jednoduchá prírodná alternatíva potvrdzuje, že keď sa chceš zbaviť bradavice, zober kus banánovej šupky a prilož na bradavicu žltou stranou von. Zľahka pripevni šupku náplasťou.

Takže, banán je skutočne prírodný prostriedok na veľa chorôb. Keď porovnáš banán s jablkom, má v sebe štvornásobne viac proteínov, dvojnásobne viac uhľohydrátov, trikrát viac fosforu, päťkrát viac vitamínu A a železa, a dvojnásobok iných vitamínov a minerálov. Bohatosť aj na potasium ho robí ovocím s najvyššou hodnotou. Je práve čas na to, aby ste zmenili svoje staré zvyky „Jeden banán denne drží vášho lekára v nedohľadne!“

PS: Banán je práve dôvod, čo robí všetky opice šťastné po celú dobu…

A pridám ešte niečo; chcete mať vaše topánky rýchlo lesklé? Vezmite šupku od banánu a vnútornou stranou pretrite svoje topánky … nakoniec zľahka prebehni suchou látkou. Neuveriteľné ovocie !!!