Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
I. Informácie o obchodníkovi
obchodné meno: ALTERMEDIC s.r.o.
sídlo: Mierová 1960/5-1, 026 01 Dolný Kubín
IČO: 46216383
DIČ: 2023278598
IČ DPH: SK2023278598
zapísaný v: Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, odd.: Sro, vl.č.: 54836/L
e-mail: info@altermedic.sk
web: www.altermedic.sk
zákaznícka linka: 00421 908 963 677
(ďalej len „Obchodník“)
II. Úvodné ustanovenia
1. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi Obchodníkom a kupujúcim pri nákupe v internetovom obchode na adrese www.altermedic.sk (ďalej len „internetový obchod“).
2. Obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku a zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
3. Aktuálne znenie obchodných podmienok je dostupné na www.altermedic.sk/obchodne-podmienky/.
4. Prezentácia produktov v internetovom obchode je informatívna a Obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu.
III. Informácie o produkte/och a cene
1. Hlavné vlastnosti produktu sú uvedené pri jednotlivých produktoch v internetovom obchode.
2. Cena produktu je uvedená pri produkte. Ak sa k cene viažu ďalšie náklady (najmä doprava), zobrazia sa kupujúcemu v košíku pred odoslaním objednávky.
3. Ceny sú konečné a uvedené vrátane DPH a všetkých súvisiacich poplatkov, ktoré je možné určiť vopred.
4. Platí cena, ktorá je zobrazená v momente odoslania objednávky.
5. Ak je pri produkte uvedená zľava, Obchodník uvádza ako referenčnú cenu najnižšiu cenu, za ktorú bol produkt predávaný počas 30 dní pred uplatnením zľavy, v súlade s platnými právnymi predpismi.
IV. Uzatvorenie zmluvy
1. Objednávku môžete vytvoriť vyplnením objednávkového formulára, a to buď prostredníctvom zákazníckeho účtu (ak je dostupný), alebo bez registrácie.
2. Objednávku vytvoríte vložením tovaru do košíka, zvolením počtu kusov, dopravy a platby a vyplnením požadovaných údajov.
3. Pred odoslaním objednávky máte možnosť skontrolovať a upraviť zadané údaje a opraviť prípadné chyby.
4. Objednávku odošlete kliknutím na tlačidlo „Objednávka s povinnosťou platby“. Odoslaním objednávky potvrdzujete, že ste sa oboznámili s týmito obchodnými podmienkami a so všetkými informáciami o produkte, cene, doprave a platbe.
5. Po odoslaní objednávky vám bezodkladne zašleme e-mail o prijatí objednávky. Toto potvrdenie ešte neznamená uzatvorenie kúpnej zmluvy.
6. Kúpna zmluva je uzatvorená v momente, keď vám potvrdíme objednávku ďalším e-mailom, najmä oznámením o expedícii alebo o pripravení objednávky na vyzdvihnutie.
7. V odôvodnených prípadoch (napr. pri neobvykle veľkej objednávke) vás môžeme požiadať o dodatočné potvrdenie objednávky.
8. Súhlasíte s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní zmluvy. Náklady na komunikáciu si hradíte sami a nejde o zvýšenú sadzbu.
V. Platobné podmienky
1. Spôsoby platby, ktoré sú dostupné, sú uvedené v internetovom obchode počas vytvárania objednávky. Najčastejšie ide o platbu kartou/online alebo dobierku.
2. Pri bezhotovostnej platbe je záväzok kupujúceho uhradiť cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na účet Obchodníka alebo potvrdením platby platobnou bránou.
3. K objednávke vystavíme daňový doklad (faktúru). Súhlasíte s jej zaslaním elektronicky na e-mail uvedený v objednávke.
VI. Dodacie podmienky
1. Tovar doručujeme na adresu uvedenú v objednávke v rámci Slovenskej republiky. Kupujúci je povinný tovar pri doručení prevziať.
2. Tovar sa považuje za doručený okamihom jeho prevzatia kupujúcim alebo ním určenou osobou.
3. Ak je objednávka dodaná vo viacerých zásielkach, za moment doručenia sa považuje prevzatie poslednej časti objednávky.
4. Tovar zvyčajne odosielame bez zbytočného odkladu po potvrdení objednávky alebo po pripísaní platby, najneskôr však do 14 dní, pokiaľ sa výnimočne nedohodneme inak.
5. Spôsoby doručenia a ich ceny sú uvedené v internetovom obchode a zobrazujú sa počas vytvárania objednávky.
6. Pri prevzatí odporúčame skontrolovať stav zásielky a jej neporušenosť. Pri zjavnom poškodení obalu odporúčame zásielku neprevziať alebo túto skutočnosť uviesť do preberacieho protokolu dopravcu.
7. Ak kupujúci tovar neprevezme z dôvodov na svojej strane, opätovné doručenie môže byť spoplatnené podľa aktuálneho cenníka dopravy.
8. Ak kupujúci objednaný tovar na dobierku neprevezme bez toho, aby predtým od zmluvy riadne odstúpil, Obchodník má právo požadovať náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s doručením a vrátením zásielky.
VII. Zodpovednosť za vady
1. Zodpovedáme za to, že dodaný tovar nemá vady a je v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Tovar má vadu najmä vtedy, ak nezodpovedá popisu, množstvu, kvalite alebo vlastnostiam uvedeným pri produkte.
2. Zodpovedáme za vady, ktoré sa prejavia do 2 rokov od dodania tovaru.
3. Vadu vytknite bez zbytočného odkladu po jej zistení, najneskôr do 2 mesiacov od jej zistenia.
4. Vadu môžete vytknúť e-mailom na info@altermedic.sk alebo poštou na adresu sídla Obchodníka. Uveďte najmä meno, kontaktné údaje, číslo objednávky a popis vady (odporúčame priložiť aj fotografiu).
5. Bezodkladne vám poskytneme potvrdenie o vytknutí vady a uvedieme lehotu vybavenia. Reklamáciu vybavíme najneskôr do 30 dní, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý nemôžeme ovplyvniť.
6. Pri vade máte prednostne právo na opravu alebo výmenu, ak je zvolený spôsob možný a nespôsobuje nám neprimerané náklady.
7. Ak oprava alebo výmena nie je možná, alebo ak vadu neodstránime v primeranej lehote, máte právo na primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy, ak nejde o zanedbateľnú vadu.
8. Od zmluvy nemôžete odstúpiť, ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že ide o zanedbateľnú vadu, nesie Obchodník.
9. Náklady spojené s oprávnenou reklamáciou, vrátane dopravy reklamovaného tovaru, znáša Obchodník.
10. Vybavením reklamácie nie je dotknuté vaše právo na náhradu škody podľa všeobecne záväzných právnych predpisov.
11. Na uplatnenie reklamácie môžete použiť aj reklamačný formulár dostupný tu, jeho použitie však nie je povinné.
VIII. Odstúpenie od zmluvy
1. Ak ste spotrebiteľ, máte právo odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
2. Lehota na odstúpenie je zachovaná, ak oznámenie o odstúpení odošlete najneskôr v posledný deň lehoty.
3. Odstúpenie môžete zaslať e-mailom na info@altermedic.sk alebo poštou na adresu sídla Obchodníka.
4. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy je dostupný tu. Použitie formulára nie je povinné.
5. Odstúpením sa zmluva ruší od začiatku. Tovar ďalej nepoužívajte a neposkytujte ho tretím osobám.
6. Tovar ste povinný zaslať späť alebo odovzdať najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia. Náklady na vrátenie tovaru znášate vy.
7. Zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo zaobchádzaním nad rámec toho, čo je potrebné na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
8. Vrátime vám všetky prijaté platby, vrátane nákladov na dopravu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení. Môžeme počkať s vrátením platby do doručenia tovaru späť alebo do preukázania jeho odoslania.
Hygienická výnimka – výživové doplnky
9. V súlade s § 19 ods. 1 písm. e) zákona č. 108/2024 Z. z. nemáte právo odstúpiť od zmluvy, ak je predmetom zmluvy tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z hygienických dôvodov, a ochranný obal bol po dodaní porušený.
10. Za takýto tovar sa považujú najmä výživové doplnky, potraviny a iné produkty určené na vnútorné užívanie, ak došlo k porušeniu ochranného obalu, napríklad jeho otvorením, odstránením ochrannej fólie, porušením bezpečnostnej pečate alebo iným zásahom, ktorým bola narušená hygienická integrita tovaru.
IX. Iné práva a povinnosti zmluvných strán
1. Podnety, sťažnosti alebo otázky týkajúce sa objednávky alebo tovaru môžete uplatniť e-mailom na info@altermedic.sk alebo písomne na adrese sídla Obchodníka. Budeme sa snažiť odpovedať a situáciu vyriešiť v čo najkratšom čase.
2. Ak nie ste spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnievate, že sme porušili vaše práva ako spotrebiteľa, môžete nás požiadať o nápravu.
3. Ak na žiadosť o nápravu odpovieme zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov.
4. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Viac informácií nájdete na www.soi.sk.
5. Na riešenie sporov online (ODR) môžete využiť platformu na adrese ec.europa.eu/consumers/odr.
X. Recenzie produktov
1. Ak sú v internetovom obchode zverejnené recenzie alebo hodnotenia produktov, Obchodník zabezpečuje, že pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí si hodnotený produkt skutočne zakúpili.
2. Overovanie recenzií prebieha tak, že možnosť hodnotiť produkt je zasielaná výlučne zákazníkom na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, a to po doručení objednaného tovaru.
3. Obchodník nezverejňuje falošné recenzie, neobjednáva ich a nezvýhodňuje ani neznevýhodňuje jednotlivé hodnotenia.
XI. Doručovanie
1. Dokumenty a informácie týkajúce sa zmluvy alebo objednávky môžeme doručovať elektronicky na e-mail uvedený v objednávke.
2. Ak je potrebné doručovanie v listinnej forme, doručuje sa na adresu uvedenú kupujúcim. Ak si zásielku neprevezmete, považuje sa za doručenú aj v prípade jej vrátenia z dôvodu neprevzatia, odmietnutia alebo nezdržiavania sa na uvedenej adrese.
3. Rovnaké pravidlá sa primerane uplatňujú aj na písomnosti zasielané kupujúcim Obchodníkovi.
XII. Záverečné ustanovenia
1. Zmluvný vzťah trvá od uzatvorenia kúpnej zmluvy až do splnenia všetkých práv a povinností zo zmluvy.
2. Tieto obchodné podmienky sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky.
3. Ak je niektoré ustanovenie neplatné alebo neúčinné, nemá to vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
4. Obchodné podmienky sú dostupné v elektronickej podobe na webovej stránke Obchodníka.
5. Odoslaním objednávky potvrdzujete, že ste sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámili a súhlasíte s nimi.
Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 27.12.2025.
